Doel

Wat wil jij met collega’s en klanten bereiken? Wat heb je daarvoor nodig?

In deze training werken we met de vier oerbeelden in de man. Een bewuste medewerker of ondernemer schakelt tussen zijn koning, krijger, magiër en minnaar (KKMM). Elk oerbeeld heeft kwaliteiten, zoals creativiteit, commercieel lef, passie en autoriteit. Maar de archetypen hebben ook schaduwen. Denk maar eens aan figuren in jouw organisatie als de tiran, de ik-kan-er-ook-niks-aan-doen of het ongeleide projectiel dat met zijn ideeën vaak chaos het bedrijf veroorzaakt. Of de lafaard in jou die je steeds dat telefoontje met die lastige klant doet uitstellen. Een effectieve man weet met de schaduwen te dealen. Zo houdt hij de leiding over zichzelf in plaats van dat alles hem maar overkomt. 

Meer info:

Clip (91 sec) met een voorbeeld van een archetype >>

Overzicht van de 4 archetypen >>

Jouw resultaat

Ben je medewerker of ondernemer? Dit levert de training zo al op:

  1. Je benut de kwaliteiten van jouw vier archetypen beter
  2. Je doorziet de sabotage door hun schaduwen, bij jou en bij anderen
  3. Je durft meer 
  4. Je incasseert beter 
  5. Je gedraagt je authentieker en trekt zo meer klanten die bij jou passen
  6. Je maakt betere loopbaankeuzen en verkleint zo het risico op energielekken en burn out

Hun resultaat

Ben je leidinggevende of HRM’er? Dan mag je dit na deelname verwachten:

  1. De medewerker wordt effectiever
  2. Het risico op ziekteverzuim neemt af
  3. Hij gedraagt zich verantwoordelijker, naar organisatie en collega’s
  4. Hij werkt beter samen
  5. Young potentials worden minder onzeker of overmoedig

Waarom KKMM?

  • Kleine groep
  • Je leert vanuit het principe ‘ik ben jij en jij bent mij’ (voor een oprecht en blijvend effect)
  • Je profiteert van de steun van andere mannen (we vormen een tijdelijke stam) 
  • Je leert zonder competitie (mannen concurreren al genoeg met elkaar)
  • Je  hoeft geen reader met modellen door te ploegen (die onthoud je toch niet)
  • Je krijgt geen trucjes om anderen te beïnvloeden (daar geloof ik niet in)
  • Geen agile, lean of scrummen (we vertragen en komen juist zo snel tot de kern)
  • Je doet creatieve, maar serieuze oefeningen (onze innerlijke jongetjes doen mee) 
  • Je krijgt korting op vervolggesprekken